«La moda passa de moda; l’estil perdura». Ho va dir Coco Chanel i evidencia que una cosa és vestir a la moda i l’altra, molt diferent, tenir estil a l’hora de vestir.
Si cerquem a Internet tendències de moda d’home per al 2020 i estils de vestir, obtindrem resultats ben diferents. En el primer cas, trobem desfilades en què els models llueixen roba ampla, colors cridaners, transparències i camises femenines; tot plegat resulta poc adient per al dia a dia. En el segon cas, també apareixen models, però al carrer, en situacions quotidianes, amb la roba adient per a l’ocasió i l’activitat, amb estils personals construïts a partir del que ja existeix, però afegint-hi elements particulars que marquen la diferència. Així doncs, tenir estil és saber vestir peces adequades per a cada ocasió i que, alhora, expressin la identitat de cadascú.
D’estils de vestir per a home, n’hi ha diversos, però la classificació bàsica en configura sis: urbà, hípster, esportiu, motard, casual i clàssic. L’urbà barreja comoditat, practicitat i estètica. El hípster recupera passat, història i tot allò vintage; una bona barba ben acurada n’és el segell identificador. L’estil esportiu no vol dir vestir-se per anar al gimnàs, sinó portar peces còmodes, com ara dessuadores o vambes, i lluir la marca de manera escandalosament visible. El motard s’associa a un estil de vida en llibertat, amb rebel·lia i un polsim d’anarquia, amb la jaqueta de cuir negra com a element més representatiu. El casual és el més estès; aposta per la comoditat amb un toc d’elegància i personalitat. I l’estil clàssic resisteix a les tendències i té el vestit per a home com a peça estrella, acompanyat d’una bona camisa, unes sabates formals de pell, la corbata i un detall imprescindible: el mocador de butxaca.
Tots els estils es perfilen a les botigues d’illa Carlemany, el centre d’Andorra, on l’estil i la moda són indestriables.