El confinament total —que ens ha fet passar moltes hores a casa— i el teletreball han revaloritzat el xandall. Aquesta peça de roba, de què les grans marques sempre han renegat, ha tornat amb la pandèmia i la recerca de la comoditat. Així, se n’han actualitzat el disseny, la funció i l’estil, i, finalment, s’hi ha rendit gairebé tothom: compradors i grans marques.
Les marques de renom encara l’amaguen entre altres propostes, li reserven un segon o un tercer pla, i no l’exposen a l’aparador, encara que el preu sigui prohibitiu per a la majoria de mortals. Però les marques més populars, amb una forquilla de preus a l’abast de la majoria de butxaques, ja apostaven pel xandall, fins i tot, abans de la pandèmia, ara fa quatre anys, amb l’auge de l’estil streetwear. Sense pretensions, la comoditat guia aquesta opció, que no necessàriament implica renunciar al luxe. És una peça que ha servit a molta gent que ha hagut d’estar-se molts dies a casa per a assistir, per exemple, a una reunió telemàtica sense formalitats però correctament. S’ha convertit, doncs, en una peça polivalent.
A illa Carlemany, el centra d’Andorra, Jack & Jones (planta 1) ofereix dessuadores i, fins i tot, de cara l’estiu, versions inspirades en el tradicional xandall, però amb pantalons curts. Hugo Boss (planta baixa) també disposa de peces còmodes i inspirades en aquest estil de tot portar, pensades per al seu públic més jove i les seves submarques. Hugo Boss també aplica criteris de sostenibilitat al procés de producció, com ara l’ús de cotó orgànic. Levi’s (planta 1) també s’afegeix a l’interès de fer que la moda sigui sostenible.
Si ets de streetwear, a illa Carlemany trobaràs el teu estil, segur!