En arribar les col·leccions de primavera, el color irromp a les botigues d’illa Carlemany. Aquest hivern, juntament amb els omnipresents negre, blau fosc i gris, hem vist, també, el blanc, el cru, el grana, el verd ampolla i el camell en aparadors i maniquins, però és a la primavera, que tot just encetem, quan el color agafa protagonisme. Si mirem les passarel·les, les grans firmes de moda van més enllà de les sempre còmodes, perfectes, clàssiques i elegants combinacions de colors neutres.
Amb la inesperada arribada de la pandèmia, les marques van optar pel minimalisme formes simples i amples, i tonalitats neutres i ara, dos anys després, els colors brillants, atrevits i alegres configuren la paleta d’una moda que s’ho juga tot per cercar la felicitat mitjançant el color. Cal deixar d’associar certs colors amb dates concretes del calendari com passa amb el vermell, que està molt marcat pel Nadal i el Cap d’Any i deixar de veure certes combinacions com a impossibles com ara barrejar verd i carbassa, perquè escollir i combinar colors és l’antídot contra l’avorriment, la tristesa i l’homogeneïtzació.
El taronja vitamina C, el blau França, el vermell foc, el rosa xiclet, el lila porpra que proposa Pantone com a color de l’any, el verd menta o el groc lluminós són les tonalitats que regnaran aquesta temporada, amb variants i propostes derivades.
Però, més enllà dels colors, la combinació és, també, un segell característic de la temporada, amb propostes que semblen impossibles i que s’escapen dels cànons convencionals de la barreja de colors, ja sigui entre peces de vestir o bé amb els complements. Cridaneres, vives i alegres combinacions que denoten felicitat i ganes de viure.