Quan parlem del que es portarà aquesta tardor, pensem en peces de vestir, però els complements —amb la bossa de mà com a peça reina— també segueixen les tendències i defineixen, i molt, l’estil de qui els llueix.
illa Carlemany disposa d’un ampli nombre d’establiments dedicats, totalment o parcialment, als complements i, en especial, a les bosses de mà. Marques com ara Liu·Jo (planta baixa) o Guess (planta 1) les inclouen en les seves col·leccions, amb un merescut estilisme que ajuda a reforçar la filosofia de marca. Alex Boutique o Tango (planta baixa) ofereixen propostes coordinades de calçat i elements de marroquineria de marques com ara Loewe, Moschino, Donna Karan o Michael Kors. Al cap i a la fi, combinar la bossa de mà amb la sabata és de manual d’estilisme.
Si ens endinsem en la història de la bossa de mà, descobrirem les transformacions que, amb els anys, ha experimentat aquest complement, tant pel que fa a funció com a utilitat, fabricació o estètica.
Així, la personalització de la bossa de mà, tal com proposa la marca italiana OBag —que també és al centre comercial—, era comuna quan la fabricació es feia per encàrrec, cosa que atorgava a cada complement un toc personal d’acord amb l’estètica del moment. Amb la irrupció de les grans marques de moda del segle XX, la peça fa un gir important i arriba al moment àlgid amb Coco Chanel o Hermès, amb creacions mítiques popularitzades per personatges com ara Grace Kelly, que ara bé qualificaríem d’influencer.
Els canvis socials dels anys seixanta van introduir motxilles, sacs i bandoleres al catàleg de complements, com a mostra d’una nova filosofia de vida. Avui, aquestes peces també tenen un lloc als aparadors, perquè, tal com es diu sovint, tot torna… però actualitzat.